Kategorier

Regler & betingelser

Registrering

For å handle i nettbutikken trenger du ikke registrere deg som Kunde før du kommer til kassen. Der kan du velge passord slik at du har oversikt over tidligere bestillinger og logge på neste gang du skal handle. Du kan også handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved levering til utlandet, ta kontakt via mail eller telefon. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

Oppbevaring av personopplysninger: 

Personopplysninger er opplysninger som kan kobles til deg som enkeltperson. Det kan være navn, bilde, telefonnummer, epostadresse eller lignende. Du har selv rett til å bestemme over denne informasjonen. Vi behandler disse personopplysningene primært for å sende deg produktene du har bestilt. Det behandles i tillegg personopplysninger du selv oppgir i forbindelse med forespørseler pr. epost og telefon. Når du legger inn en bestilling eller oppretter kundekonto hos oss behandles de opplysninger du oppgir, som kontaktinformasjon og kjøpshistorikk. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne behandle din bestilling. Ved å opprette en kundekonto har du til enhver tid oversikt over dine kjøp og personopplysninger. Ved reklamasjon, retur eller bytte av varer lagres informasjon om denne aktiviteten på tilhørende ordre.

Personopplysninger vi har mottatt av deg vil kun oppbevares så lenge det er behov for det. Opplysninger knyttet til ordre- og kjøpshistorikk oppbevares for å oppfylle vår plikt til å ha regnskapsdokumentasjon, samt for å ivareta dine garanti- og reklamasjonsrettigheter. 

Som de fleste andre nettsteder benytter by-trend.no cookies for å forbedre brukeropplevelsen på nettsiden vår. En informasjonskapsel, eller "cookie" er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin, nettbrett eller mobiltelefon når du besøker by-trend.no. Disse brukes for eksempel til å ivareta brukervalg du gjør på siden, eksempel å huske handlekurven din. 

Adresseendring

Kunden har selv ansvar for å oppgi riktig adresse og postnummer i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig dersom du handler med kort.

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning, samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte kunden innen neste virkedag og finne en god løsning.

Betaling

I vår nettbutikk kan du betale med alle vanlig kredittkort. Ingen ytterligere kostnader vil bli lagt til kjøpesummen, bortsett fra frakt. Ved et kjøp i vår nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Kontoen blir belastet først når varene er pakket og sendt.  

Kontakt oss:

Finner du ikke svar på det du lurer på, er du velkommen til å kontakte oss. Vær vennlig å oppgi ordrenummeret ditt om henvendelsen gjelder bestilling som du har gjort i nettbutikken, post@by-namsos.no.

Bytte varer

Dersom du ønsker å bytte en vare må du fylle ut skjemaet du finner under KUNDERSERVICE og RETURSØKNAD. Du må selv sørge for returen og varene må fremstå som ubrukte og i originalemballasje. Alle etiketter må henge på klærne. Der kan du også skrive inn hva du ønsker å bytte til. MERK at vi ikke kan garantere at varen du ønsker istedenfor er på lager nå vi mottar returen. For å være på den sikre siden anbefaler vi at du bestiller ønsket vare på nytt i nettbutikken og heller sender tilbake gammel vare med ønske om refusjon. Velg da heller "retur" istedenfor "bytte" i returløsningen, www.by-trend.no/retur. Vi refunderer beløpet senest 5 dager etter mottatt retur. Du kan også bytte varer kjøpt i nettbutikken kostnadsfritt i en av vår butikk b.young Namsos.

Generelt om retur av varer 

Dersom du skal returnere en vare må du fylle ut returskjemaet ​(retursøknad) som du finner under KUNDESERVICE. I de tilfeller hvor vi eventuelt har gjort en feil, eller ved reklamasjon blir du selvfølgelig ikke belastet returkostnader eller ny fraktkostnad. NB! Send din ordrebekreftelse sammen med returpakken. Ved REKLAMASJON sender vi deg en ferdig og frankert returetikett som du limer på pakken og returnerer til oss.

Du melde inn din retur raskt og enkelt i nettbutikken via retursøknaden.  Du kan der velge hvilken vare du skal returnere. Du kan opplyse om at varen ønskes erstattet med en ny vare. Se punktet "Bytte varer". Med en gang vi mottar varen fysisk i butikk vil vi godkjenne returen og refundere deg penger eller sende deg en ny vare. Du kan også returnere varer kjøpt i nettbutikken i vår butikk, byoung Namsos. 

Du får en automatisk e-post om at vi har startet en tilbakebetaling når vi har registrert og behandlet returen. Ønskes pengene refundert blir pengene tilbakebetalt til samme kort/kontonummer som ble brukt ved kjøpet. Det kan ta opptil 5 dager før pengene er refundert. Beløpet refunders via nettbutikken og ikke i vår butikk.

Angrerett

Du kan selvsagt benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Det er et eget skjema som benyttes og Angreskjemaet finner du som vedlegg til ordrebekreftelsen du har mottatt på mail. Ved angrerett kan du returnere varen(e) på følgende måte:

Alternativ 1 - Du kan levere varen kostnadsfritt til en av vår butikk, b.young Namsos – Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det tilstrekkelig å vise kvittering. Refundert beløp tilbakebetales via nettbutikken. 

Alternativ 2 - Du kan benytte angreskjemaet du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen pr mail og sende denne sammen med varen til barefordeg.no, (se kontaktinformasjon). Ved valg av alternativ 2, må kjøper selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur. Refundert beløp tilbakebetales via nettbutikken.

NB! Merk at i begge tilfeller må varen leveres i uskadet original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Alle etiketter skal henge på produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur på samme kort som ble benyttet ved kjøpet. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at varene er kommet tilbake til oss.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).

Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur via nettbutikken.

Uavhentede pakker

Vi bruker "Pakke i Postkassen" (Bring) for pakker opp til 2 kg. Dersom du har bestilt en varepakke på over 2 kg må denne hentes på ditt lokale postkontor/Post i Butikk. Posten/Bring vil sende ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-  for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Heving av kjøp

Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Se også punktet om Angrerett.

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt har du 2 år (24 månder) reklamasjonsrett fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kan produktet sendes kostnadsfritt inn til by-trend.no ved hjelp av en returetikett som vi lager og sender til deg. Send oss en mail på post@by-namsos.no eller se KUNDERSERVICE og RETURSØKNAD for å få tilsendt returetiketten. Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om det sendes inn for egen regning. Husk å merke forsendelsen tydelig med hvem den er fra og hvilket ordrenummer det gjelder. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Kan ikke varen erstattes med ny eller tilsvarende vare og kjøpet heves, vil innbetalt beløp, inkl. frakt, tilbakebetales innen 14 dager på samme kort som ble benyttet ved kjøpet.  

Returadresse

Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:

b.young Namsos / Partner Trend AS
Havnegata 21
7800, Namsos

Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt-situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Copyright

Innhold på nettsiden er b.young Namsos sin eiendom. Innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning.